Verksamhetsberättelse 2012

Verksamhetsberättelse 2012 – Ungdomssektionens 35:e år

Året mottog oss med glädje tillbaka med en långvarig och kylig vinter, tyvärr inte vit. Vi fick även ett oväntat besök av några personer som gjorde att lås sattes upp på stallet. US har haft ett år med mycket turbulens. I början av året sa vi adjö och tackade Anna Persson och Elina Malmsten för deras engagemang i US. Vi välkomnade även 2 nya medlemmar in till styrelsen och vi hoppas att vi får många roliga tider med Lina Svensson och Emma Malmqvist framöver. Sorgligt nog lämnade 2 medlemmar styrelsen på sensommaren och vi tackar även Mimi Kremer och Lisa Donelius för deras delaktighet i US.

I djurvärlden blev det att hälsa nya vänner välkomna, Pepita kom till Sperlinge gården i början av året och hon är här för att ge nya minnen till många av ungdomarna som får glädjen att rida henne. Detsamma gäller för en lite gammal bekantskap som redan kom 2011 men har som varit uthyrd på foder en tid. Självklart pratar vi om Alaska som kom tillbaka vid påsklovet. Men när man öppnar en dörr stängs en annan och Cilla, b-ponnyn som var de små ryttarnas läromästare lämnade oss i våras och även vackra Becky flög till Trapalanda så sent som i december. Vi minns dem med glädje och vi vet att dem alla har det bra på de evigt gröna ängarna tillsammans med alla som vi har fått säga hejdå till genom åren.

Överraskningar har kommit med år 2012. Då reglerna för licenser ändrades ställde vi upp som medarrangörer i en av Kullabygdens tävlingar. En hel helg med slit, solsting och skratt i utbyte mot att vi fick ställa ut licenser för 2012 och 2013. En trevlig men hektisk upplevelse kan nog alla hålla med om. Självklart var US med och hjälpte till vid dessa tävlingar, likaså andra medlemmar från klubben!

Aktiviteter har alltid varit en stor del av US verksamhet och det blev ingen brist på aktiviteter år 2012 heller.  Ett av målen som sattes upp för år 2012 var att involvera de äldre ungdomarna i klubben lite mer och göra något för dem så i maj anordnades en filmkväll för de äldre och det kom folk som ville vara med och umgås med oss!

För de yngre anordnades den årliga ryttarfesten som är en favorit hos eleverna. Även en stor halloween fest anlände på hösten.  Utöver det blev det lite mindre aktiviteter under årets gång som var uppskattat.

US gjorde under sommaren en resa upp till Liseberg där dagen spenderades i berg och dalbanor, fritt fall, spökhus och mycket mer. Pengar flög iväg på spel och choklad kom hem detta år också. Tyvärr slogs inte rekordet på 14kg som är från år 2011 på Liseberg.

Med detta sagt tackar vi i US för år 2012 och hoppas på ett lika roligt och glatt 2013!

Ordförande                        Sekreterare

Linné Gulé                         Lotta Wiberg